/img/fonsportada/ripollet-parc-norbert-fuster-(7).jpg degradat blanc

L'ICS insisteix que abans d'anar als CAP cal contactar a través del web o telèfon

19/05/2020

  • La via principal per comunicar-se amb els CAP és el web de programació de visites, seguida de l'atenció telefònica
  • La col·laboració ciutadana en aquest sentit és important per evitar desplaçaments innecessaris i agilitzar l'atenció

 

L'ICS insisteix que abans d'anar als CAP cal contactar a través del web o telèfon -Imatge 1-

Els centres d'atenció primària (CAP) de la Metropolitana Nord comencen, de manera progressiva, a recuperar la seva activitat. En aquest punt, la col·laboració ciutadana continua sent una factor molt important, especialment, pel que fa a la manera de dirigir-se als centres.

 

Amb l'objectiu de garantir la millor assistència als usuaris, des dels CAP es demana que totes aquelles persones que requereixin algun tipus d'atenció prioritzin la comunicació a través del web de programació de visites de l'Institut Català de la Salut. Allà, s'ha habilitat un espai per descriure breument quina és la necessitat de l'usuari (ja sigui atenció mèdica, renovació de medicació, dubtes sobre la incapacitat laboral o qualsevol altre tràmit). El personal d'atenció primària gestionarà la petició i hi donarà resposta. L'ús d'aquest web permetrà evitar desplaçaments innecessaris als centres, així com agilitzar les respostes per als usuaris.

 

Clica per ampliar

 

En cas de no poder dur a terme la petició a través del web, es pot fer via telèfon al següent número:

 

Professionals d'atenció primària atendran la petició i donaran una resposta adequada a cada cas, ja sigui indicar si cal que l'usuari es dirigeixi presencialment al centre o si es pot resoldre la seva consulta sense haver de desplaçar-se al CAP. Els usuaris també tenen l'opció de contactar amb els seus professionals de referència a través de La Meva Salut i l'eConsulta.

Tal com explica Merche Romero, responsable d'Atenció a la Ciutadania de l'Atenció Primària de la Metropolitana Nord, "és necessari un canvi en la manera de fer". I apunta que "l'usuari ha de passar de demanar visita a explicar què necessita perquè, des dels centres, s'hi doni la resposta més adequada". En alguns casos, la resposta serà la programació d'una visita però, en altres casos, les consultes i gestions es podran atendre de manera no presencial, recalca.


Es manté l'atenció urgent presencial per temes urgents

Els centres continuen habilitats per donar atenció urgent, per a situacions que no poden esperar i han de ser ateses presencialment i al moment, com podrien ser pèrdua de consciència, dolor agut intens, hemorràgies o ofec sever, entre altres. És important que els usuaris que requereixen aquest tipus d'atenció i que es puguin desplaçar, vagin als centres, per ser atesos el més aviat possible. Com sempre, en cas que no es puguin desplaçar, cal trucar al 061.

 

Font: Atenció Primària Metropolitana Nord.

  • Seu-e Ripollet
  • Cita prèvia
  • Govern obert i transparència
  • Comissió del Nomenclàtor
  • Preinscripció del curs 2021-2022
  • Participa
  • CIP Molí d'en Rata - Patrimoni en línia
  • Programes de memòria de Ripollet
  • Premsa
  • Imatge corporativa
  • Mocions
  • Defensora de la Ciutadania
  • Agenda institucional
  • Targeta Més, la targeta de Ripollet
  • Murals de Ripollet
  • Consorci per a la normalització lingüística
  • lallana
  • Ripollet Ràdio a la carta
  • Ripollet TV a YouTube
  • Estudi olors
  • Assessorament sobre habitatge
  • SIAD - Servei d'Informació i Atenció a les Dones
  • No puc esperar
  • Observatori contra homofòbia
  • Formulari refugiats