/img/fonsportada/ripollet-lloc-ajuntament-171210-(2).jpg degradat blanc

Tallers per a famílies

Inscripcions obertes pels tallers d'Educació per a famílies

El Centre Cultural acollirà aquest mes de febrer dos tallers per a famílies, de caràcter gratuït, organitzats per la Regidora d'Educació i subvencionats per la Diputació de Barcelona. El primer (2 sessions el 4 i 11 de febrer) tractarà sobre com actuar davant les dificultats d'aprenentatge dels fills que cursen primària i el segon (18 de febrer) de com millorar la comunicació amb els fills adolescents. Per inscriure's cal enviar un correu a educació@ripollet.cat amb el nom, telèfon de contacte i centre escolar del fill/a.
 

Tallers per a famílies -Imatge 1-

TALLER PER A PARES I MARES
 
QUÈ FEM DES DE CASA QUAN APAREIXEN DIFICULTATS EN L’APRENENTATGE?
 
FINALITAT
Oferir un espai educatiu on els pares i mares puguin reflexionar, preguntar i obtenir indicacions envers les dificultats en l’aprenentatge dels seus fills.
 
CONTINGUTS
• Concepte i procés d’aprenentatge.

• Elements claus de l’aprenentatge:
Àmbit cognitiu: perfil pedagògic (tractament de la informació), estratègies d’aprenentatge, tractament del temps i de l’espai (ritmes) i relació tutorial (suport d’un altre en l’aprenentatge).
Àmbit sociològic: entorns i situacions determinades d’aprenentatge, codis socials emprats i coneixements desplegats.
Àmbit afectiu: interessos, curiositats, compromisos manifestats i reptes en un aprenentatge.
• Tipus de dificultats en l’aprenentatge: lectoescriptura, inhibició davant del contingut acadèmic, desmotivació, hiperactivitat, manca de concentració, manca d’atenció…

• Elements claus de l’aprenentatge: el temps, l’espai, l’ interès, la motivació i el vincle.
• El vincle educatiu facilitador dels aprenentatges: la funció de l’educador, del pare i de la mare.

• Habilitats familiars que fan costat a l’aprenentatge en l’escola.
• Indicacions per a les famílies per acompanyar les dificultats en l’aprenentatge.
 
METODOLOGIA
1r TALLER
Presentació. El visionat d’un fragment de la pel·lícula Annie Hall de Woody Alen i la lectura d’un breu text del pedagog Philippe Merieu serveixen per introduir-nos en la reflexió sobre què entenem per aprendre. Compartirem com ho pensem i quines són les nostres preguntes, idees prèvies i expectatives al respecte. Aquest treball es fa en petits
 grups per tal d’afavorir el diàleg i la participació amb el suport d’una fitxa de treball. En un segon moment es comparteix en plenari el treball dels grups. Amb l’ajut de les dinamitzadores pedagògiques i el treball dels grups es construeixen indicacions per a les famílies amb la finalitat de proporcionar eines per afrontar les dificultats i aplicar-les en l’àmbit familiar.
 
2n TALLER
En la segona sessió els pares i les mares compartissin l’experiència de com han viscut l’aplicació de les indicacions construïdes, propiciant l’ intercanvi, la comunicació i la reflexió.

Per finalitzar, arribarem a la proposta d’un ventall de possibilitats per respondre a les dificultats en l’aprenentatge. Per pensar respostes, comunicar-nos amb l’escola, parlar amb els nostres fills…. a la fi activar solucions.
Valoració final, amb format creatiu produint un objecte entre tots. (Cartell amb els conceptes significatius per els participants sobre el taller).
 
DESTINATARIS
Famílies amb fills i filles a educació primària.
 
DURADA
2 sessions de 90 minuts cadascuna.
 
DIES: 4 1 11 de febrer de 17.30 a 19h.
 
NOMBRE DE PARTICIPANTS
un màxim de 20 persones.
 
ESPAI
Sala d’actes del Centre Cultural.
 
REALITZA L’ACTIVITAT GPS Educació.
 
-----------------------------------------------------------

TALLER PER A FAMÍLIES
 
QUI T’ENTENGUI QUE ET COMPRI? 
Tens la sensació que, com a mare, parles per les parets? Que les teves paraules de pare cauen en un sac trencat? Podem ajudar-nos a tenir una comunicació més fluida amb els nostres fills més enllà de 3 monosíl·labs?. 
 
FINALITAT 
– Contextualitzar la realitat dels joves d’avui.
– Prendre consciència de la realitat personal en l’acompanyament dels nostres fills/es.
– Potenciar les habilitats comunicatives principals per a la millora afectiva i efectiva en la relació i l’acompanyament dels nostres fills/es.
 
CONTINGUTS 
– Característiques dels joves d’avui.
– Anàlisi de la realitat personal en relació amb els nostres fills/es.
– Els estils comunicatius: inhibit, assertiu, agressiu.
– Els 5 graons comunicatius: habilitats comunicatives amb els fills/es.
 
METODOLOGIA 
Taller de dinàmiques vivencials amb espais de reflexió personal i posades en comú, amb propostes concretes de canvi aplicables a la realitat familiar i educativa.
 
DESTINATARIS Famílies amb fills/filles amb edats compreses entre els 12 i els 18 anys.
 
DATA I HORARI 18 de febrer de 17.30 a 20 hores.
 
ESPAI Sala d’actes del Centre Cultural.
 
REALITZA L’ACTIVITAT FiTA. Equip d’educadors.
Data d'inici04/02/2016
Data fi18/02/2016
LlocCentre CulturalIcona enllaç
PromotorRegidora d'Educació amb el suport de la Diputació

  • Seu-e Ripollet
  • Cita prèvia
  • Govern obert i transparència
  • Comissió del Nomenclàtor
  • Preinscripció del curs 2021-2022
  • Participa
  • CIP Molí d'en Rata - Patrimoni en línia
  • Programes de memòria de Ripollet
  • Premsa
  • Imatge corporativa
  • Mocions
  • Defensora de la Ciutadania
  • Agenda institucional
  • Targeta Més, la targeta de Ripollet
  • Murals de Ripollet
  • Consorci per a la normalització lingüística
  • lallana
  • Ripollet Ràdio a la carta
  • Ripollet TV a YouTube
  • Estudi olors
  • Assessorament sobre habitatge
  • SIAD - Servei d'Informació i Atenció a les Dones
  • No puc esperar
  • Observatori contra homofòbia
  • Formulari refugiats