.jpg)

L'Església de Sant Esteve acull El cant de la Sibil·la en el marc de les Nits de Música
25/03/2013
Aquest dilluns, 25 de març, i en acabar la missa de Dilluns Sant, l'Església de Sant Esteve s'omplirà amb la música d'El cant de la Sibil·la, en el marc de les Nits de Música, organitzades per l'Associació d'Espectadors del Teatre del Mercat Vell i que coordinen i presenten Ángel Esteve i Rafael López. L'acte comptarà amb la col·laboració del músic Jordi Giménez. El concert començarà a les 20.15 h i és gratuït i obert a tothom.
El Cant de la Sibil·la és un drama litúrgic i cant gregorià de gran difusió a l'edat mitjana al sud d'Europa. Fou prohibit després del Concili de Trento (1545-1563), tot i que s'ha pogut seguir representant durant les Matines de Nadal, la missa de la Nit de Nadal, a totes les esglésies de Mallorca i a l'Alguer, de manera pràcticament ininterrompuda. Darrerament i després de segles sense representar-se, s'ha anat recuperant també en moltes esglésies de Catalunya i del País Valencià.
El tema de la lletra és una profecia sobre la fi del món i inicialment es cantava en llatí, però des del segle XIII es documenten versions en català, per la qual cosa es tracta d'una de les primeres expressions poètiques en aquesta llengua.
L.P.
- La tercera edició de la Ikigai Japan Week es consolida com a espai cultural i d'oci per a joves [Notícies]
- Escape Room virtual: "De samurais a ninges" [Agenda]
- Taller de cuina japonesa [Agenda]
- Taller de Katakana [Agenda]
- Exhibició de Line Dance i estil lliure [Agenda]
- Dansa: "La Carta" [Agenda]
- Els grallers dels Gegants tornen a donar la nota! [Agenda]
- Teatre Juvenil: "La gran Showgirl" [Agenda]
- Matinal de circ: "Soñar con libros y cuentos" [Agenda]
- Teatre: "Coma profundo" [Agenda]