

L'EduArt, seleccionat per participar en el 5è Congrés d'Educació i Entorn
15/05/2010
El Programa d'educació artística a les escoles de Ripollet EduArt ha estat seleccionat per participar en el 5è Congrés d'Educació i Entorn, que tindrà lloc els propers 20, 21 i 22 de maig, a la Seu d'Urgell. El programa ha estat seleccionat entre 70 experiències d'arreu i, a més d'exposar-se en l'Espai d'experiències del Congrés, apareixerà en el catàleg i en el web del certamen. El Comitè Científic encarregat de seleccionar les iniciatives ha valorat l'EduArt com a una bona pràctica ja que facilita l'aprenentatge a partir de la participació i, a més, potencia que l'alumnat segueixi aprenent amb aquesta participació.
D'altra banda, també s'ha valorat el fet que aquesta experiència sigui el resultat d'un treball en xarxa dels diferents àmbits municipals: cultura, educació i serveis socials i els centres escolars.
El Congrés d'Educació i Entorn se celebra de manera bianual a la Seu d'Urgell. Neix com a trobada pels diferents sectors que treballen al voltant dels Plans educatius d'Entorn de tota Catalunya i vol ser un espai de trobada i de reflexió sobre l'educació i l'entorn més proper. Per això, a més dels temes monogràfics dels diferents congressos, enguany està dedicat a APRENDRE X PARTICIPAR X APRENDRE.
L'EduArt va començar el curs 2007-2008, gràcies a una iniciativa del Patronat Municipal de Cultura de Ripollet i l'aportació econòmica d'una part del pressupost de la Regidoria d'Educació, a través del Pla Educatiu d'Entorn. Es tracta d'un projecte innovador que ha substituït les activitats extraescolars i que està basat en l'àmbit de les arts escèniques i les arts visuals, amb una visió contemporània i amb professionals especialitzats.
Finalment, fins el 23 de maig es pot visitar a la Sala d'Art del Centre Cultural (Rbla. Sant Jordi, 2-4, 08291-Ripollet) l'exposició dels alumnes d'arts visuals de l'EduArt sota el títol El lloc viscut, el lloc ideal.
F.R.
- Els alumnes de l'EduArt exposen i representen el seu treball [Notícies]
- La tercera edició de la Ikigai Japan Week es consolida com a espai cultural i d'oci per a joves [Notícies]
- Escape Room virtual: "De samurais a ninges" [Agenda]
- Taller de cuina japonesa [Agenda]
- Taller de Katakana [Agenda]
- Exhibició de Line Dance i estil lliure [Agenda]
- Dansa: "La Carta" [Agenda]
- Els grallers dels Gegants tornen a donar la nota! [Agenda]
- Teatre Juvenil: "La gran Showgirl" [Agenda]
- Matinal de circ: "Soñar con libros y cuentos" [Agenda]
- Teatre: "Coma profundo" [Agenda]