/img/fonsportada/ripollet-rambla-mercat-ambulant-251005-(4).jpg degradat blanc

El projecte "Lletra a lletra" arriba als centres educatius per fomentar la competència lingüística

17/11/2017

Es tracta d'un projecte que impulsa la Diputació de Barcelona perquè els municipis que ho vulguin, juntament amb els centres educatius i biblioteca, el puguin desenvolupar en el seu territori. Segons el regidor d'Educació i de Cultura, Oriol Mor, "com a municipi interessa aquest projecte per fomentar la competència lingüística i per crear un vincle amb la comunitat".

El projecte "Lletra a lletra" arriba als centres educatius per fomentar la competència lingüística -Imatge 1- El projecte "Lletra a lletra. Fem municipi" es duu a terme amb la col·laboració conjunta de l'Ajuntament de Ripollet, els centres educatius participants, la Biblioteca Municipal i la Diputació. Hi participen 10 municipis més. Ripollet és el primer any que pren part en el "Lletra a lletra", amb un total de 267 alumnes, provinents de 4 escoles participants: Tiana, Enric Tatché, Gassó i Escursell. La Biblioteca també forma part del projecte amb un grup d'adults, sorgit dels clubs de lectura i de l'escola d'adults.

La importància de la lectoescriptura

Per presentar el projecte als centres educatius i fer l'acompanyament del grup d'alumnes, s'han programat dues sessions a les aules a càrrec de dinamitzadors de la Diputació. Si alguna cosa ens aporta la llengua és la capacitat de ser feliços ja que ens permet comunicar-nos millor", reflexionava Alícia, una de les dinamitzadores. De moment s'ha realitzat la primera sessió a les diferents escoles, les quals trenquen amb la dinàmica d'estar tots quiets i callats a l'aula. "Treballem les bases de la lectoescriptura des d'una perspectiva més engrescadora, de descol·locar els alumnes", explicava la dinamitzadora. El seu objectiu quan realitzen les dinàmiques és "despertar el germen entre els alumnes i que s'engresquin". Un cop feta la primera sessió, el tutor del grup ha d'establir un full de ruta per tirar endavant el projecte. El producte final pot ser en el format que triïn entre tots, tant pot ser a nivell escrit com oral.

Els nens de Ripollet també tenen el pes de ciutadà

El projecte "Lletra a lletra" ja fa temps que funciona. Aquest any el centre d'interès i el títol sota el qual es treballa és "Som autores i autors locals". "Volem engrescar els nens participants a explicar-nos alguna cosa sobre el lloc on viuen", aclaria el regidor d'Educació i de Cultura, Oriol Mor. Finalment, Pilar Teruel, tècnica d'Educació de l'Ajuntament, va voler agrair a la Diputació "perquè ofereixin aquests recursos a Ripollet".

M.F.

Altres imatges:
El projecte "Lletra a lletra" arriba als centres educatius per fomentar la competència lingüística -Imatge 2-
  • Govern obert i transparència
  • Seu-e Ripollet
  • Cita prèvia
  • Comprovació Cens Electoral
  • Propostes Educatives 2017-2018
  • Imatge corporativa
  • Llista de reparació jurídica amb les 137 víctimes del franquisme a Ripollet
  • Pla d'Acció Municipal (PAM)
  • Participa
  • Any Clavé
  • Assessorament sobre habitatge
  • Estudi olors
  • Formulari refugiats
  • No puc esperar
  • Observatori contra homofòbia
  • Ripollet TV a YouTube
  • Ripollet Ràdio a la carta